hír
A VAN, a Rossz versek és a Külön falka producerét, Berkes Júliát is beválasztották az EFP (European Film Promotion) promóciós és hálózatépítő…
továbbhír
László Sára, az Ezüst Medve-díjas Természetes fény, a Visszatérés Epipóba és A létezés eufóriája producere is szerepel a Producers on the Move…
továbbhír
Ugrin Julianna, a Könnyű leckék, A monostor gyermekei és az Egy nő fogságban producere is részt vesz májusban a cannes-i filmfesztivál keretén belül…
továbbhír
Május 15-én nyílik meg a magyar pavilon az International Village-ben a cannes-i filmfesztiválon - tudatta a Magyar Filmunió. Az azúrparti Cannes-ban…
továbbhír
Stalter Judittal Cannes előtt beszélgettünk a producerkedéshez vezető rögös útról, teniszező romákról, külföldi lehetőségekről, ideális…
továbbhír
Liszka Tamás producer-képzőművész-fesztiváligazgató a Magyar Filmunió ajánlására képviselte hazánkat és filmterveit a Cannes-i Filmfesztivál…
továbbhír
Az idei évben Liszka Tamást, a SzimplaFilm fiatal és hiperaktív producerét delegálja a Filmunió a Cannes-i Filmfesztivál ideje alatt zajló Producers…
továbbhír
Muhi András volt az idei Cannes-i Filmfesztivál Producers on the Move programjának magyar résztvevője. Az Inforg stúdió producere Szaladják István…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié